Region: Wiesbaden
Verkehr

Return to normal schedule at ESWE Verkehr! Take back timetable cuts!

Petition richtet sich an
OB Gert-Uwe Mende, Verkehrsdezernent Andreas Kowol, Wiesbadener Rathausfraktionen der Kooperation sowie der Opposition

1.063 Unterschriften

918 von 2.200 für Quorum in Wiesbaden Wiesbaden

1.063 Unterschriften

918 von 2.200 für Quorum in Wiesbaden Wiesbaden
  1. Gestartet April 2024
  2. Sammlung noch > 3 Wochen
  3. Einreichung
  4. Dialog mit Empfänger
  5. Entscheidung

Ich bin einverstanden, dass meine Daten gespeichert werden. Ich entscheide, wer meine Unterstützung sehen darf. Diese Einwilligung kann ich jederzeit widerrufen.

 
Diese Petition gibt es auch in Deutsch.

Petition richtet sich an: OB Gert-Uwe Mende, Verkehrsdezernent Andreas Kowol, Wiesbadener Rathausfraktionen der Kooperation sowie der Opposition

We demand a return to the normal timetable and the reversal of the timetable cuts published by ESWE Verkehr on April 2, 2024, at the latest by the next timetable change in December 2024. To make this possible, we call on Wiesbaden city politicians to increase the financial subsidy for ESWE Verkehr.

Begründung

On April 2, 2024, ESWE Verkehr published the timetable cuts as of April 14, 2024. These are the next bitter consequence of the outcome of the city's budget negotiations, which have already led to the discontinuation of lines 30, 35 and 36. Even if it is claimed that the timetable cuts will only be made at off-peak times, this further cut in Wiesbaden's public transport system sends out a bad signal to the city's citizens: instead of strengthening the bus system to compensate for the rejected streetcar, further cuts are being made.

"The timetable cuts must be reversed by the timetable change in December 2024 at the latest. We will therefore make every effort to ensure that ESWE Verkehr gets more money again," says Alexander Mehring, 1st Chairman of the Wiesbaden neu bewegen organization.

However, further cuts in December must be prevented at all costs. "In all likelihood, these would then not only be felt at off-peak times, but also in the morning school and rush hour traffic," fears Wito Harmuth, Deputy Chairman of the organization.

Even if the subsidy amount remains the same, this is expected to result in further timetable cuts when adjusted for inflation. Added to this is the still unresolved outcome of the current wage negotiations in Hessian local transport. "The Managing Director of ESWE Verkehr, Ms. Hebding, is right when she worries about how Wiesbaden's public transport should be set up in the future," Mehring explains. "It is up to the city councillors to send a clear signal for more local public transport in Wiesbaden."

Vielen Dank für Ihre Unterstützung, Wiesbaden neu bewegen e.V. aus Wiesbaden
Frage an den Initiator

Link zur Petition

Bild mit QR code

Abrisszettel mit QR Code

herunterladen (PDF)

Angaben zur Petition

Petition gestartet: 08.04.2024
Petition endet: 14.12.2024
Region: Wiesbaden
Kategorie: Verkehr

Diese Petition wurde in folgende Sprachen übersetzt

Übersetzen Sie jetzt diese Petition

Neue Sprachversion

Noch kein PRO Argument.

Noch kein CONTRA Argument.

Warum Menschen unterschreiben

Werkzeuge für die Verbreitung der Petition.

Sie haben eine eigene Webseite, einen Blog oder ein ganzes Webportal? Werden Sie zum Fürsprecher und Multiplikator für diese Petition. Wir haben die Banner, Widgets und API (Schnittstelle) zum Einbinden auf Ihren Seiten. Zu den Werkzeugen

Diese Petition wurde in folgende Sprachen übersetzt

Übersetzen Sie jetzt diese Petition

Neue Sprachversion

Helfen Sie mit, Bürgerbeteiligung zu stärken. Wir wollen Ihren Anliegen Gehör verschaffen und dabei weiterhin unabhängig bleiben.

Jetzt fördern